Comanda prin telefon:

0723.193.019

Transport gratuit pentru comenzi peste 199 lei

0.00 din 0 Opinii
    ISBN: 978-973-23-3095-1 Autor: Daniel Puia-Dumitrescu Editura: Cartea Romaneasca Pagini: 464 Format: 150 x 235 mm

Descriere

Intre 1977 si 1983 in Bucuresti si-a desfasurat activitatea, sub coordonarea lui Nicolae Manolescu, Cenaclul de Luni, locul unde s-a format si s-a cristalizat grupul de poeti ce va constitui nucleul Generatiei ’80 in literatura romana – Mircea Cartarescu, Florin Iaru, Ion Stratan, Traian T. Cosovei, Bogdan Ghiu, Alexandru Musina, Mariana Marin, Magda Carneci, Ion Bogdan Lefter si multi altii. O istorie a Cenaclului de Luni este povestea acestui club literar vazuta atat din perspectiva protagonistilor, cat si din cea a cercetarilor recente in Arhivele Securitatii si in presa vremii. O carte savuroasa bazata pe o riguroasa analiza a documentelor descoperite si pe amintirile in priza directa din interviurile cu membrii cenaclului.

„Fiind prima istorie a cenaclului, intreprinderea lui Daniel Puia-Dumitrescu este pe deplin originala. Ar fi fost foarte greu ca altcineva pus in locul autorului sa fi reusit un excurs analitic de o asemenea calitate. Si asta pentru ca in realizarea studiului sau au fost necesare o tenacitate si o ambitie neprevazute initial. Daniel Puia-Dumitrescu a facut numeroase drumuri la Bucuresti, a realizat interviuri cu mare parte dintre supravietuitorii Cenaclului, a utilizat arhivele CNSAS sau a citit la Biblioteca Academiei publicatiile anilor ’80. Mai mult, acesta s-a pozitionat cit mai obiectiv fata de tema, reusind un demers de certa valoare. Aceasta lucrare va fi un reper de neocolit in problematica referitoare la Cenaclul de Luni.“ - Andrei Bodiu)

„Doritor sa recompuna istoria gruparii si constatand ca nu sunt deloc usor de gasit date exacte, tanarul autor s-a indreptat spre alte categorii de posibile surse de informatii: «lunedistii» insisi, pe care i-a intervievat, si arhiva fostei Securitati, politia politica a regimului comunist, careia nu i-a putut scapa orientarea subversiva a cenaclului. De peste tot, Daniel Puia-Dumitrescu a cules puzderie de detalii, multe foarte pretioase, le-a asamblat si a reconstituit o poveste pasionanta. A reusit sa recupereze astfel si sa stocheze un fond exceptional de informatii, o veritabila «baza de date» despre Cenaclul de Luni. Daca importanta acestuia va fi validata si in viitor, valoarea cartii de fata va creste implicit, caci evenimentele studiate vor ramine tot mai departe in urma, iar martorii –inevitabil – vor disparea. Marturiile lor sunt acum conservate si prelucrate cu minutie de catre un istoric literar – si poet, in paralel – foarte promitator.“ - Ion Bogdan Lefter

„O istorie a Cenaclului de Luni a avut pentru mine nu numai implicatii intelectuale, ci si sentimentale. Realizarea unor interviuri cu majoritatea membrilor importanti ai acestui cuib si club al poetilor Generatiei ’80 a constituit centrul si punctul culminant ale aventurii. Ma gindesc la discutiile purtate pina tirziu in noapte, incheiate ritualic cu primirea unei lanterne in dar, spre luminarea caii din scara de bloc pe atunci fara bec, din partea lui Traian T. Cosovei; la episoade memorabile impreuna cu maestrul Musina, dar si cu Ion Bogdan Lefter ori Radu Calin Cristea; la momentele de cumpana si dezamagire legate de refuzul unor membri de a oferi interviuri, dar si la bucuria aducerii aminte pe la terase cu Magda Carneci sau Bogdan Ghiu ori in balconul apartamentului lui Doru Mares.“ - Daniel Puia-Dumitrescu

Opinii clienți

Fii primul care își spune părerea.

Spune-ți părerea despre acest produs