Produsul a fost adaugat in cos
    Pachet Biblioteca de Arta Regala. Set 15 carti

    Pret special

    649.00 Lei

    449.00 Lei

    Economisesti 200.00 Lei

    In stoc
    Transport gratuit

    Comanda prin telefon: 0723.193.019

    Comanda prin telefon:

    0723.193.019

    Limba: Romana Gen: Istorii secrete Autor: Oswald Wirth, Albert G. Mackey, Albert Pike Editura: Herald Coperta: Brosata Data aparitie: 2021 Pagini: 272+272+248+240+288+448+336+368+352+208+240+368+384+272+288 Colectia: Arta regala Format: Fizic

    Descriere

    Bestseller! Economisești 200 Lei! 

    Pachetul Biblioteca de Arta Regala contine urmatoarele 15 titluri:

    1. Calea regala si cele 33 de trepte ale desavarsirii - Lux inens nos agit / Ca o veritabila contributie teologica privind procesul initiatic, aceasta aparitie editoriala, demna de intreaga noastra atentie, prefigureaza convingator Calea regala si dezvolta acele rationamente care-l vor anima pe aspirant intru desavarsirea sa spirituala si edificarea Templului ideal al umanitatii.

    Lucrarea cuprinde 33 de subcapitole care, asemenea vertebrelor ce alcatuiesc o impresionanta coloana aspirand catre inaltul Cerului, sugereaza treptele elevarii autentice si o bine-venita atitudine traditionala, in deplin acord cu ordinea universala. In afara acestei randuieli, ne spune autorul, nu poate exista nimic viabil; pe cale de consecinta, orice inovatie neconforma pe care omul o va introduce in mod voluntar in edificarea mundanului nu poate fi decat o palida si, de altfel, luciferica versiune, in raport cu ordinea divina atotstapanitoare.

    In lumea noastra, volumul de fata este cu adevarat unic, dar si deosebit de util, din moment ce reuseste sa confere un sens regular procesului initiatic, in acord cu credinta perena potrivit careia Arta regala este o maiestrie fecund inspirata de armonia sacra revelata subtil cu ajutorul instrumentarului geometric. Potrivit acestui credo suprem, Vasile Zecheru indica o cale de urmat de catre organizatia cu pretentii initiatice, aflata acum intr-o profunda si evidenta criza identitara. Discursul autorului este sustinut de o vasta bibliografie, ce poate constitui, prin ea insasi, o recomandare de lectura pentru cautatorul de Lumina interesat sa capete o mai buna intelegere asupra demersului de perfectionare spirituala.

    2. Misterele Artei Regale /  "In secolul al XVIII-lea, Arta Regala a devenit sinonima cu francmasoneria. Francmasonii moderni se ambitionau sa ridice Templul virtual al Omenirii viitoare, instruita pe plan intelectual si inteleapta in marea ei majoritate. O asemenea lucrare depaseste cu mult tehnicile de arhitectura obisnuite. Ea cuprinde mistere de ordin religios, care sunt cele ale adevaratei Arte Regale. Creand Initiati, aceasta Arta formeaza Regi, adica oameni situati mai presus de orice constrangere, deci liberi, stapani suverani asupra propriei persoane. Pentru a se ridica la un nivel initiatic atât de inalt, respectivii trebuiau sa invete a gandi in mod independent.

    Invitam cititorul paginilor care urmeaza sa lucreze in mod initiatic. Materialele pe care i le oferim provin din santierul Initierii occidentale, in care exista blocuri de piatra sculptate acum mai bine de cinci mii de ani, pe malurile raului Eufrat. Geniul grec a lasat, de asemenea, modele nepieritoare, iar atat de putin cunoscutul nostru Ev Mediu se dezvaluie aici in intreaga lui splendoare." - Oswald Wirth
     
    3. Simbolismul Francmasoneriei sau Masonerie Mistica si Marile Misterii ale Antichitatii / „Masoneria nu predica o noua religie, ci doar reitereaza noua porunca vestita de Iisus, care a fost vestita si de toti marii reformatori religiosi, inca de la inceputurile istoriei. […] Masoneria in toata puritatea ei, derivata din vechea cabala iudaica, ca parte a marii religii universale a intelepciunii din Antichitatea cea mai indepartata, simbolizeaza perfect Fraternitatea absoluta si universala a omului, in toate timpurile si epocile. A crestina masoneria sau a o reduce la limitele sectare ale unui crez inseamna nu doar a o minimalize si deprecia, ci ar avea drept rezultat inevitabil, cum s-a intamplat intotdeauna intre sectele beligerante ale religiilor, si instigarea unui frate impotriva altuia si a unei Loji impotriva alteia si ar duce, in final, la disolutie.”
     
    „Altarele masoneriei au fost mereu farurile libertatii, iar loja, o cetate a refugiului, un sanctuar al cunoasterii si protectiei fratilor [...] Avand ca model sanctuarele misteriilor antice, intemeiate pe principiul fraternitatii universale si absolute intre oameni, acestea au tinut aprinsa torta libertatii.”
     
    4. Masoneria si intelesul ei tainic / ,,Ordinul, a carui lucrare suntem invatati s-o onoram cu numele de «stiinta» sau «arta regala», are cu siguranta in vedere un tel mai inalt decat insuflarea necesitatii de a practica virtutile sociale comune intregii lumi si care, in niciun caz, nu sunt monopolul francmasonilor. Desigur, se cuvine ca noi sa ne familiarizam cu ceea ce reprezinta acest obiectiv mai inalt, pentru a ne intreba de ce indeplinirea acestui tel merita sa fie numita stiinta si sa ne lamurim ce sunt acele «Misterii» pe care doctrina noastra ne promite ca le vom putea atinge in cele din urma, daca ne vom concentra destul de intens pentru a intelege ce poate Masoneria sa ne invete.
    […] Ni se spune ca aceste «Misterii» au fost predate candva «pe cele mai inalte coline si in cele mai joase vai», expresie care nu este decat o figura de stil pentru a spune, mai intai, ca ele au fost predate in cea mai mare izolare si in cel mai mare secret si, in al doilea rand, ca ele au fost predate atat in forme simple, cat si in forme avansate, in functie de capacitatea de intelegere a discipolilor acestora. Este vorba, in mod evident, de cunoasterea comuna tuturor marilor sisteme secrete ale Misteriilor (despre care spunem ca sunt «ordinele nobile ale arhitecturii», adica ale zidirii sufletului) care au existat in Orient, in Caldeea, Asiria, Egipt, Grecia, Italia, printre evrei, printre mahomedani si printre crestini, chiar si printre popoarele africane necivilizate.'' - W. L. Wilmhurst
     
    ,,Trupul ceresc trebuie construit din insusirile pure ale celui pamantesc. Acesta este unul din cele mai mari secrete si Misterii ale procesului de regenerare si de auto-transformare. Aceasta este adevarata constructie a templului de care se ocupa Masoneria.'' - W. L. Wilmhurst
     
    5. Constructorii - O cercetare a istoriei si filosofiei Masoneriei / O opera clasica a literaturii masonice, Constructorii ne ofera informatii detaliate si atent cercetate despre istoria timpurie a Francmasoneriei. Cu elocventa si patos, J. F. Newton isi exprima in paginile acestei carti crezul sau neclintit in misiunea nobila a fratilor masoni de pretutindeni, constructori in piatra, dar mai ales ai temeliei spirituale pe care se inalta sufletul catre Dumnezeu. El ne povesteste despre valorile si idealurile pe care s-a cladit acest ordin, despre libertate – ca valoare suprema, indispensabila cautatorului de adevar, dincolo de orice dogme –, despre toleranta, caritate, dar si despre ordine, disciplina, munca asidua pentru implinirea acestor idealuri. O adevarata lectie de spiritualitate, spirit civic si moralitate, aceasta carte este nepretuita prin mesajul pe care il transmite omenirii, care este si astazi la fel de actual.

    Realizata in urma unui mandat incredintat de catre Marea Loja din Iowa, o copie a acestei carti trebuie inmanata fiecarei persoane careia ii este conferit gradul de Maestru Mason in interiorul acestei Mari Jurisdictii. Este evident ca aceasta intentie a determinat metoda si organizarea cartii, ca si continutul acesteia, scopul fiind de a informa tanarul care intra in Ordin de antecedentele Masoneriei, dezvoltarea, filosofia, misiunea si idealul ei. Pastrand mereu in minte acest scop, efortul a fost de a pregati o scurta, simpla si vie relatare a originii, dezvoltarii si invataturii Ordinului, scrisa astfel incat sa starneasca un profund interes si un studiu mai serios al istoriei lui si al serviciului adus de acesta umanitatii.

    „Masoneria, asa cum o gasim in Evul Mediu, nu era ceva nou. Deja, daca ii acceptam propriile documente, era incaruntita de timp, venind dintr‑un trecut indepartat, aducand un depozit remarcabil de cunostinte legendare. De asemenea, pastra in ele aceleasi simboluri simple, graitoare care, dupa cum am vazut, sunt mai vechi decat cele mai vechi religii din prezent, pe care le‑a primit ca pe o mostenire si le‑a transmis ca pe o comoara. Indiferent ce am crede despre legendele Masoneriei, asa cum sunt relatate in cele mai vechi documente, simbolurile ei, mai vechi decat ordinul insusi, o leaga de cea mai veche gandire si credinta a omenirii. Fara indoiala ca aceste simboluri au pierdut ceva din stralucirea lor in timpurile atat de tulburi pe care le traversam, dar frumusetea lor nu s‑a sters niciodata, trebuind doar sa fie atinse pentru a straluci din nou.”

    6. Francmasoneria pe intelesul adeptilor sai - Filozofia, obiectul, metoda si mijloacele sale - Cartea Ucenicului - Cartea Companionului - Cartea Maestrului, Oswald Wirth 

    Volumul de fata are o structura complexa, reunind sub um­brela sa trei manuale: „Cartea Ucenicului”, „Cartea Companio­nului” si „Cartea Maestrului”, intr-o editie complet revizuita si imbunatatita. Editia integrala este astfel un ghid esential pentru orice cale initiatica, dar in egala masura accesibil oricarei minti curioase a intelege universul fascinant al Francmasoneriei. Gasim aici filosofia, istoria, traditiile, simbolurile si misterele Francmasoneriei asa cum sunt ele concepute de gandul inalt al unui om liber, preocupat pe tot parcursul vietii sale sa gaseasca Adevarul si adevaratele semnificatii simbolice ale Initierii.

    Oswald Wirth, unul dintre principalii exponenti ai Francmasoneriei franceze, in calitate de fin cunoscator al Alchimiei si Hermetismului, ne dez­valuie aici faptul ca Initierea indeamna la a gandi si este un proces care necesita un efort personal, numai acesta conducand la desco­perirea Adevarului. Departe de a-si propune promovarea pedagogismului, acest volum dezvaluie treptele si semnificatiile Initierii pe calea catre Adevar. Conform autorului, Adevarul se dezvaluie doar treptat, prin munca proprie, cu efort sustinut, devotament si prin daruire de sine.

    7. Legendele, miturile si simbolurile Francmasoneriei / Albert Mackey, cea mai respectata voce in masoneria americana de la sfarsitul secolului XIX, realizeaza in prezentul volum o sinteza a principalelor mituri, simboluri si legende ale francmasoneriei. Dupa parerea sa, „obiectul legendelor masonice nu este stabilirea unor fapte istorice, ci transmiterea unor doctrine filozofice. Ele sunt o metoda prin care se comunica invataturile ezoterice, iar studentul le accepta fara referire la altceva decat utilitatea si semnificatia lor in dezvoltarea dogmelor masonice.

    Sa luam, de exemplu, legenda hiramica a celui de-al treilea grad. Ce importanta are pentru discipolul in masonerie daca ea este adevarata sau falsa? Tot ce vrea el sa cunoasca este semnificatia sa interna; iar atunci cand afla ca scopul ei este sa ilustreze doctrina nemuririi sufletului, el este satisfacut de acea interpretare si nu considera necesar sa-i investigheze acuratetea istorica sau sa-i reconcilieze contradictiile aparente. La fel cu legenda pietrei unghiulare pierdute; sau a celui de-al doilea templu; sau a arcei ascunse - toate acestea sunt pentru el naratiuni legendare care au valoare doar pentru nestemata pe care o contin. Fiecare din aceste legende este expresia unei idei filozofice.

    Dar mai exista si o alta metoda de instruire masonica, cea prin simboluri. Nicio stiinta nu este mai veche decat cea a simbolismului. Candva, aproape toate invataturile din lume erau transmise prin simboluri.

    Si chiar daca filozofia moderna se exprima acum exclusiv in propozitii abstracte, Francmasoneria ramane credincioasa vechii metode, pe care a pastrat-o, in toata importanta sa originara, ca pe o metoda de comunicare a cunoasterii. Dar, desi in Francmasonerie exista doua moduri de instructie - prin legende si prin simboluri -, in fapt, intre ele nu exista nici o deosebire esentiala. Simbolul este o reprezentare vizibila, iar legenda o reprezentare audibila a unei idei ce se vrea pusa in evidenta - a unei conceptii morale produse printr-o comparatie. Atat legenda, cat si simbolul sunt legate de dogme avand un profund caracter religios; ambele sunt purtatoare de sentimente morale si ambele sunt menite ca prin aceasta metoda sa ilustreze filozofia Masoneriei speculative".

    8. Francmasonerie si companionaj / ,,Referitor la cartea Francmasonerie si companionaj: studii si articole – una dintre cele mai complexe lucrari dedicate fenomenului initiatic – cunoastem ca aceasta a fost foarte asteptata in mediul masonic romanesc. Gratie clarificarilor inserate in text, lucrarea devine nu doar actuala, ca problematica si atitudine, ci si profund canonica. In stilul sau bine cunoscut, Guénon ne semnaleaza confuziile si erorile autorilor vremii si ne prezinta in contrapartida punctele sale de vedere, pentru elucidare si o mai buna intelegere.'' - Vasile Zecheru

    ,,Desi ezoterismul este intotdeauna si pretutindeni unul si acelasi in esenta, exista o mare varietate de metode (adica de cai) si modalitati, raspunzand diferitelor naturi umane. Iar lui Rene Guenon i-au displacut preeminenta sensibilului, atitudinea pasiva, componenta afectiva, devotionala, predominante in mistica crestina catolica. Refuzand sentimentalismul, el avea o predispozitie eminamente intelectuala, in care puritatea demersului cognitiv domina nazuinta sa spre Absolut.'' - Gelu Voican Voiculescu
     
    9. Istoria Francmasoneriei / Imprumutand limbajul tehnic al arheologiei, voi spune ca istoria masoneriei poate fi impartita in doua perioade –una preistorica, iar alta istorica. Prima este traditionala, iar a doua documentara. Intr-o cercetare istorica, fiecare dintre aceste diviziuni trebuie clar definita. Exista si o alta impartire, anume in istorie ezoterica si exoterica. Prima apartine exclusiv arcanei ordinului si, dupa cum am spus, nu poate fi subiectul cercetarii istorice. Cea de-a doua revine in mod adecvat sferei studiului istoric si se supune tuturor legilor criticii istorice. Atunci cand abordam francmasoneria ca pe una dintre organizatiile sociale ale lumii, ca pe una dintre acele institutii care reprezinta rezultatele civilizatiei si care au aparut pe parcursul evolutiei societatii si, in final, cand analizam care sunt influentele pe care conditiile diferite ale acelei societati le-au produs asupra ei si ce influente a produs la randul ei asupra acestor conditii diferite, ne angajam in gasirea unei solutii pentru o problema istorica si trebuie sa realizam cercetarea folosind o metoda istorica, si nu altfel. Trebuie sa eliminam orice speculatie, pentru ca istoria se ocupa numai de fapte.
    „Dintre toate obiectele prin care se exprima stiinta masonica, cel mai important, cel mai de pret si, de departe, cel mai relevant este templul din Ierusalim. […] Luati-i Francmasoneriei dependenta de templu, eliminati din ritualul ei orice referire la acel edificiu sacru si la legendele legate de el, si sistemul insusi va fi condamnat la decadenta si moarte grabnica.” - Albert Mackey, Istoria francmasoneriei
     
    10. Masonerie oculta si initiere hermetica / Masoneria oculta se adreseaza celor preocupati de stiintele esoterice, dupa cum precizeaza insusi autorul in introducerea lucrarii sale. Volumul este structurat in doua parti destinate studiului masoneriei oculte, respectiv masoneriei filosofice, numita si initiere hermetica. Emanata din marile mistere antice, masoneria oculta si filosofica  ii reveleaza omului misterele naturii sale precum si modalitatea prin care poate accede la perfectiune si fericire.
     
    Studiul naturii, al transformarilor sale miraculoase si al puterii sale regeneratoare a dat nastere unei stiinte denumita in evul mediu Alchimie sau Filosofie hermetica, de la numele celui mai mare dintre toti inteleptii, Hermes Trismegistul (de trei ori mare). Fondator al religiei egiptene, acesta a fost primul filosof care, in interiorul piramidelor, invata Stiintele oculte, adica intreaga cunoastere despre om, natura si Dumnezeu. Toate aceste stiinte alcatuiau baza secreta a intelepciunii religioase din sanctuarele Orientului. Prin cultivarea acestei arte, marii invatatori si civilizatori ai speciei umane descopera celor initiati cunostintele ratacite ale sufletului omenesc, la origine divin, pentru ca prin insasi natura sa, omul sa atinga desavarsirea.
     
    11. Morala si Dogma Ritului Scotian Antic si Acceptat al Francmasoneriei a fost timp de un secol cartea cea mai respectata in masonerie. Si aceasta pentru ca autorul, cu o eruditie remarcabila si o profunda experienta in ordin, a cautat sa sistematizeze ritualul, punandu-l in acord cu vechile misterii, si sa redea simbolurilor intelesurile primare, dezbarandu-le de adausurile moderne. Remarcabile pentru epoca in care a fost redactata lucrarea sunt conceptiile lui Albert Pike asupra relatiilor individului cu organizatiile (statul, biserica), precum si modernitatea teoriilor care fac referire la actul de guvernare si la drepturile cetatenesti, intr-o societate bazata pe principiile legii. Autorul analizeaza toate aceste aspecte la nivelul celor treizeci si doua de grade apartinand Ritualului scotian. Pentru editia prezenta au fost retinute numai primele trei grade (Ucenic, Calfa, Maistru). Acestora Pike le-a dedicat cel mai larg spatiu in lucrarea sa, socotind pe buna dreptate ca ele recompun istoria simbolica a omului.
     
    ,,In natura nu exista risipa, fie ca e vorba de materie, forta, actiune sau gandire. Un gand este tot atat de mult scopul vietii ca si o actiune. O singura idee poate sa duca uneori la rezultate mai bune decat o revolutie. Asadar, gandirea nu ar trebui sa fie despartita de actiune. Gandirea autentica este o gandire vie. Gandirea inteleapta genereaza actiunea. Cunoasterea capatata cu pretul unor mari eforturi stimuleaza gandirea profunda, cugetarea, chibzuinta. Aceasta cunoastere trebuie sa fie neaparat una de calitate superioara. Cei mai multi oameni nu o pot dobandi; ei pot doar sa atinga nivelul ei inferior. Ea este incompatibila cu preocuparile obisnuite, indispensabile vietii.'' - Albert Pike
     
    12. Dialoguri hiramice: Urcand scara melcata / Dintotdeauna si pretutindeni, dialogul viu si autentic dintre Maestru si Discipolul sau a constituit tesatura misterioasa si invizibila prin care s-a transmis fiorul predaniei. Dialogul insumeaza intrebarea si raspunsul si astfel se naste, din acest joc, unitatea cunoasterii de Sine. Ucenicul ascultator, cel care intreaba – uneori din pura curiozitate, alteori cu siretenie, dar, de cele mai multe ori, cu o nedisimulata ignoranta a celor spirituale – se afla la unul din capetele invatarii, in timp ce la celalalt, sta Maestrul – cel care stie si e investit sa infaptuiasca revelatia cu masura, cumpatare si iubire fraterna.

    Mai apoi, la treapta urmatoare, aspirantul va trebui sa plece intr-o calatorie pentru a vedea la propriu ceea ce initial nu credea ca este posibil; la terminarea acestui periplu, initiatul gaseste, asadar, Lumina cea mare din sufletul sau si ajunge astfel in Camera de mijloc – Centrul cercului si al Labirintului, deopotriva. In fine, dupa ce va fi adunat ce-i risipit, aspirantul devenit Maestru va trebui, la randu-i, sa daruiasca Lumina, adica sa-si asume cu deplina si de neclintit convingere sacrificiul suprem, caci el va fi inteles fiintial ca este nu doar sacrificatorul, ci si sacrificatul, in egala masura, – piatra slefuita constienta de sine, sortita sa-si gaseasca singura locul in zidaria Templului ideal al Umanitatii. Maestrul Z

    13. Ortodoxie Masonica. Istorie - Rituri - Doctrine / Masoneria sustine ca exista o cale de viata superioara si mai tainica decat aceea pe care calcam de obicei si ca atunci cand lumea exterioara isi pierde atractia pentru noi si se dovedeste insuficienta pentru implinirea nevoilor noastre mai adanci, vom fi siliti sa ne intoarcem in noi insine, sa batem la usa lumii noastre interioare. Pentru aceasta lume interioara si pentru calea care duce la ea, Masoneria ne promite lumina, ne traseaza jaloanele si arata conditiile care ne permit progresul. Acesta este singurul scop al Masoneriei. In spatele simbolismului elementar, in spatele indemnurilor pentru cultivarea virtutii si a unei moralitati conventionale, in spatele frazeologiei grandilocvente cu care, potrivit modei acestor zile, redactorii ceremoniilor din secolul al XVIII-lea au imbracat invatatura ei, se gaseste cadrul unei scheme de initiere in acea cale superioara de viata unde secretele si misterele fiintei noastre urmeaza sa fie dezvaluite: o schema care, in plus, reproduce pentru lumea moderna principalele caracteristici ale Misteriilor antice. Aceasta este noutatea pe care o aducea, la vremea ei, cartea lui Jean-Marie Ragon, Ortodoxie masonica. Istorie, rituri, doctrine.

    14. Ritualurile secrete ale Francmasoneriei - Conform arhivelor Marelui Orient si ale Marii Loji a Frantei / Daca exista un mare numar de lucrari care se refera la istoria Francmasoneriei, in schimb, cele care trateaza despre Ritualurile folosite de Loji sunt foarte rare. Motivul este clar: de tiparirea ritualurilor practicate in Lojile masonice se ocupau administratorii Obedientelor masonice; presedintii Lojilor, Venerabilii, primeau cateva exemplare pentru folosinta proprie sau pentru "Ofiterii" din cercul lor. Formatul acestor ritualuri, in mod obisnuit coli de opt pagini, era destul de mare si incomod; evident, era interzisa vanzarea, circulatia ca si imprumutarea lor. Nu se putea conta pe francmasoni pentru publicarea acestor ritualuri "pentru uz extern", citarea acestor texte fiind categoric interzisa. Aceasta explica de altfel imposibilitatea practica de a obtine aceste documente de catre autorii profani.

    Secolul al XVIII-lea a cunoscut o crestere a numarului diferitelor grade masonice, a acestor uluitoare ritualuri care au disparut, apoi, odata cu autorii lor. Mai tarziu, o oarecare disciplina s-a impus in lumea masonica si nu s-au mai pastrat decat unele Rituri importante, care au continuat sa fie practicate in anumite tari. Dupa parerea noastra, cunoasterea si studiul acestor ritualuri prezinta o mare importanta. Studiul lor ne permite sa ne dam seama de viata profunda, mistica si interioara a Ordinului, si a cauzelor care au facut ca spiritele cultivate sa se simta atrase; aceste ceremonii ciudate, aceste legende mimate in Loji explica atmosfera atat de tulbure din unele Loji despre care aflam chiar din corespondenta masonica.

    Studiul ritualului Lojilor face sa fie inteles sufletul Francmasoneriei si consideram ca ansamblul problemei masonice nu poate fi patruns daca nu vom cunoaste riturile care au sustinut ansamblul corpului masonic. Cartea aceasta descrie in amanuntime, pentru prima oara, principalele Ritualuri care sunt practicate in Loji, scotandu-se de sub valul care le invaluia pana acum misterios. Jean Marques Riviere

    15. Istoria francmasonilor / Cartea lui J. P. Dubreuil este o alcatuire compozita de teme si referinte masonice; gasim aici o sectiune ce concentreaza problemele de istorie masonica, o sectiune de ritualistica, dar si o ampla alocare de spatiu editorial pentru prezentarea unor particularitati privind manifestarea Masoneriei in Europa. In mod simetric, la inceputul si, respectiv, la sfarsitul lucrarii sunt consemnate cate doua capitole ce evidentiaza atitudinea autorului fata de fenomenul masonic. Cartea se deschide cu o argumentatie consistenta privind definirea Artei regale, pentru ca, in incheiere, sa se sublinieze nevoia de reformare, pe alocuri, a procesului de transmitere a invataturii initiatice, precum si pledoaria autorului referitoare la presiunea constanta pe care lojile au suportat-o ca urmare a emiterii bulelor papale de excomunicare.

    In preambulul lucrarii, autorul produce o succinta expunere de motive despre scopul demersului sau si, astfel, il face partas pe cititor la ceea ce am putea numi aici resortul interior care l-a animat in actiunea sa de a oferi o marturie despre Masoneria timpului sau. In esenta, asa cum afirma in mod explicit, autorul considera de datoria sa sa intervina pentru […] a distruge falsele prejudecati ale oamenilor care inca se mai indreapta contra Francmasoneriei [...]; el a definit Masoneria ca fiind [...] o societate de barbati, reuniti in scopul de a practica toate virtutile, de a exercita la scara universala iubirea fata de semeni si de a se intrajutora in cazul grelelor incercari ale vietii.

    Rand pe rand, Dubreuil aduce in fata cititorului textele ritualice privind deschiderea lojii ucenicilor, calfelor sau maestrilor, precum si pe cele referitoare la derularea agapelor masonice sau la ceremoniile gradului de maestru perfect si, prin aceasta dezvaluire, produce cumva o dovada a faptului ca, in esenta, Masoneria nu are niciun secret, ci doar un Adevar care asteapta sa fie descoperit. (Vasile Zecheru)

    Titluri de la acelasi autor

    Lasa un review

    Campurile marcate cu asterix sunt obligatorii.

    Stocul pentru acest produs este epuizat.

    Daca doriti sa va anuntam cand revine in stoc introduceti adresa dumneavoastra de email.

      Produsul a fost adaugat in cos