Recenzie „Circul nopţii” de Erin Morgenstern

”Circul nopții” de Erin Morgenstern este una dintre cărțile care m-au atras din cauza coperții și al titlului, ambele fiind foarte misterioase. Descrierea mi-a stârnit interesul și, imediat ce am citit câteva recenzii, am știut că trebuie să o citesc.

”Circul nopții” este o carte extraordinară! Foarte diferită și extrem de misterioasă, cartea aceasta m-a cucerit cu povestea magică și cu personajele deosebite! Mă bucur foarte mult că am citit-o și sper ca această recenzie să vă convingă să o citiți. Merită!

În primul rând, povestea m-a cucerit de la primele pagini. Este într-adevăr unică, iar atmosfera magică și misterioasă te face să te simți ca și cum ai participa la acțiune. De asemenea, povestea este foarte bine construită, cu mult mister și multă intrigă, dar și o doză de dramatism irezistibilă! Am adorat ideea Circului Nopții, chiar dacă am fost ușor înfricoșată de acest loc magic.

Atmosfera mi s-a părut genială. Aceasta este atât de bine creată, încât uiți de lumea din jurul tău și intrii în lumea lui Marco și a Celiei. Citind cartea, te simți complet învăluit în magie și misteriozitate.

Că tot veni vorba de Marco și Celia, m-am atașat de ei, chiar dacă la început mi-a fost un pic dificil să mă apropii de personaje. Poate din cauza stilului ușor rece al autoarei, sau poate pentru că nu am putut rezona cu ele. Însă citind, și înaintând din ce în ce mai mult în poveste, am realizat că personajele sunt de-a dreptul speciale și că îmi va fi greu să mă desparte de ele. Am trăit alături de aceste personaje o călătorie plină de aventuri magice și o poveste de dragoste superbă.

Acțiunea... cum pot descrie ceva atât de rupt de lumea reală?! Ceva atât de diferit, de magic, de captivant?! Întriga este bine construită și te face să vrei să citești toată cartea cât mai repede. Chiar dacă la început ritmul acțiunii este lent și ușor obositor, acesta devine din ce în ce mai alert pe măsură ce povestea se desfășoară. Cartea este plină de schimbări de situație surprinzătoare și cu evenimente care schimbă dinamica acțiunii. Și care, de asemenea, te lasă cu inima la gură!

Scrisul autoarei mi-a plăcut extrem de mult. Trebuie să recunosc că la început mi-a fost destul de greu să mă obișnuiesc cu stilul ei, dar a ajuns să îmi placă destul de repede. Are un farmec aparte! Erin îmbină metafore frumoase, un scris destul de simpli și o misteriozitate aparte, rezultatul fiind un stil greu de egalat. Scrisul ei mi-a adus aminte de clasicii pe care toți îi citim mai devreme sau mai târziu, fiind elegant, captivant, simplu și diferit.

Sfârșitul m-a făcut să trec printr-o mulțime de emoții. Însă prin toată exaltarea sfârșitului, cel mai intens am simțit o tristețe profundă. Nu vroiam să mă despart de lumea aceasta minunată și de cele două personaje frumoase. Când am închis cartea, am simțit că m-am întors dintr-o călătorie plină de aventuri și că mi-am lăsat doi prieteni buni într-o gară, undeva departe.

În concluzie, ”Circul Nopții” este o poveste fantastică, greu de uitat. Mi-a plăcut la nebunie și deja îmi este dor de personaje. Recomand cu mare căldură romanul lui Erin Morgenstern!

Notă: 4.5 stele din 5

Articol publicat de Bianca M. Călin